Časopis za društvenu fenomenologiju i kulturnu dijalogiku
Bosansko narodno pozorište Zenica
Trg BiH br. 3, 72000 Zenica, Bosna i Hercegovina
Tel. +387 32 406 490
Fax: +387 32 406 490
E-mail: zesveske@yahoo.co.uk
  Aktuelni broj  |   Naslovnica  |   Impressum  |   Sadržaj  |   O autorima   |   Najava  |   Donacije  |   Arhiva  
05/07
juni 2007
 
II Ateizam između prava i grijeha, blasfemije i rebelizma
Možda ste, pod teretom svega što ste rekli, ubili Boga, ali ne mislite da ćete sa svim što ste rekli načiniti čovjeka koji će živjeti duže nego Bog.
Michel Foucault

Prosvjećivanje i ateizam ne pogađaju "sotonsko" u istom protuudaru kojim pogađaju hipostazu Bog.
Ernst Bloch

Sviđa mi se švicarski kapetan koji je, prije jedne bitke, izmolio svoje molitve iza jednoga grma i rekao: 'Bože moj, ako takav postoji, imaj samilosti prema mojoj duši, ako je imam.'
Voltaire
 

Ovo je moja oporuka.
Ovo što pišem danas, navršivši četrdesetu u punoj snazi i punoj umnoj uravnoteženosti, mora na svaki način prevagnuti nad onim što ću možda misliti i napisati na kraju života, kad me starost ili bolest tjelesno ili duhovno oslabi. Ništa nije potresnije negoli držanje starca, koji je cijeli život služio jednoj ideji, a u konačnoj slabosti proklinje ono što ga je držalo u životu, i kukavno poriče svoju prošlost.
Kad pomislim da bi se napori moga života mogli završiti takvom izdajom, kad pomislim da oni protiv čijih sam se laži i nasilja borio neće propustiti da se okoriste tako tužnom pobjedom, cijelo se moje biće buni, i prosvjedujem unaprijed, s divljom energijom čovjeka kakav jesam, živog čovjeka kakav ću biti, uprkos neosnovanim poricanjima, možda čak i uprkos samrtničkoj molitvi ljudskog otpatka kakvim mogu postati.
Zaslužio sam da umrem stojeći, kao što sam i živio, ne predajući se, ne tražeći isprazne nade, ne bojeći se povratka sporom tijeku općeg klijanja.

(Roger Martin du Gard, Jean Barois)

Povrišna doline Jozafat iznosi 60.000.000 kvadratnih metara.

Polazeći od pretpostavke da je na početku bio samo po jedan par ljudi svake rase, dolazimo do toga da je ukupno bilo pet parova ili deset ljudi. Ako a te podatke sada primijenimo pravilo složenih stopa, do potopa je bio 9.289.000 rođenja u toku 1658 godina, od potopa do naše ere proteklo je 2326 godina a za to vrijeme, ako je i svega pet parova preživjelo, možemo pretpostaviti da se začelo 2 213 867 610 000 djece. Ako pak ovu računicu proširimo do 2000 godine, dobićemo broj od 34 326 259 675 172 000 koji zajedno s onih 9 289 000 čini 34 326 414 259 684 461 000 izdanaka. Pod velikodušnom pretpostavkom da su se svi papisti spasli tako da danas čine jednu sedminu od ukupnog stanovništva u svijetu, broj osuđenih na paklene muke obuhvataće sve rođene prije potopa i sve rođene poslije potopa do 2000 godine, izuzimajući jednu sedminu onih koji su se rodili poslije 44 godine od Hristovog rođenja, ili, izraženo brojkama, izuzimajući 4 903 773 008 164 544 000 od ukupnog broja osuđenih koji iznosi 29 422 641 251 519 917 000.

Prosječna kocka koju daje odnos između novorođenčeta  i odrasle osobe ima aproksimativno jednu dvadesetinu metara, masa osuđenih u tom sklopu odgovara čvrstini lopte zraka 705 540 metara, dok je zrak zemlje 6 366 200 metara. Ako postanak čovjeka  datira, prema nekim njemačkim prirodnjacima, od prije 80 000 godina, broj mrtvih osuđenika činio bi kocku triput veću od zemljine.

Sada se postavlja sljedeće pitanje: kako okupiti, da bi im se sudilo, onih 34 326 414 260 milijardi vaskrslih na površini od svega 60 000 kvadratnih metara, kako provući tu masu osuđenih kroz svakoako stijenje na dubini od 5 660 660 metara?

Julio Cortazar, Matematčki dokaz nepostojanja pakla, Školice

 

Sadržaj >>