Otrovana sjetom, zamjećujem da žene ovog podneblja, one neposluÅ¡ne i nepodložne falocentrizmu i patrijarhalnoj gravitaciji, iako slove za "nevjeste od vjetra", ipak ne rasipaju pretjerano energiju svog djelovanja i ne iscrpljuju se bezglavo juriÅ¡ajući na vjetrenjaÄe nacionalnih i Å¡ovinistiÄkih, u dvostrukom smislu, etniÄkih i muÅ¡kih mitova i legendi, praznovjerica i predrasuda. Bez obzira Å¡to je divlja gradnja takvih lažnih izazova raspomamljena, a njeni arhitekti je i jesu namijenili za "slom intelekta" svih onih pobunjenih otpadnica i sumnjalica u isprijeÄene monumente, za koje Krleža tvrdi da ih je teže razoriti i ukloniti no sravniti Velebite, Durmitore, FruÅ¡ke gore, VlaÅ¡iće... Mitomanijski visovi svejednako prigrljuju i odbacuju svoje gorÅ¡take i Äobanice, a naroÄito alpinistkinje na rubu overdosea izluÄenog adrenalina. ?ene su uglavnom zadovoljene i umrtvljene, pacificirane svoÄ‘enjem na reproduktivni materijal, matice, Äuvarice i njegovateljice muÅ¡kih zaliha nacionalnog blaga. I posloviÄna dilema "ko bi tu priznao da je kurvin sin" da se otkloniti jednostavnim utvrÄ‘ivanjem oÄinstva, naime, spoznajom na koga se dijete uvrzlo. Rijetke su kćeri, muÅ¡ki potomci joÅ¡ prorijeÄ‘eniji, mada glasniji kad se to ipak desi, ili im je pak kao muÅ¡karcima lakÅ¡e pristupiti javnome prostoru, makar se i ne uklapaju u mainstream, koji dakle principijelno odolijevaju, apstiniraju od razuzdane, svejedno je da li kroniÄne, akutne ili notorne prakse nacionalno-konfesionalnog pijanstva, Äije faze su zacrtane i predestinirane tragikomiÄno.Tim upadnim statusom izuzetosti ujedno su i lako dohvatljivi i joÅ¡ lakÅ¡e ranjivi, kandidati za kopilad i to od obitelji do javnog prostora - u razapetim klopkama uvijek se neko neobazriv koprca. Lovostaja nema, skrbe o tome fanatiÄne hulje kojima je fatalni oblik patriotizma posljednje utoÄiÅ¡te, da parafraziram nažalost besmrtnu formulaciju Samuela Johnsona. Uglavnom, taj proces interiorizacije duhovne klime i druÅ¡tvene norme teÄe i prebija se preko tuÄ‘ih leÄ‘a. Pod egidom, ali unakaženo i izvrnuto - ibi patria, ubi bene - markira se i bilježi unutarnji psihogeni teritorij, a ovaj malo haje za pokondirene lozinke ruralnog i urbanog, profiliranog i neprosvijećenog.
Kako god, generacijski ne naroÄito izdiferencirano, morao bi to svako ispovjediti, ako ne javno priznati, na ramenima gotovo svake žene, dobro doÅ¡lo je pretjerivanje o dvojbi izmeÄ‘u neto i bruto samjeravanja, sjedi po jedan muÅ¡karac. S desna ćaća, s lijeva muž. AnÄ‘eli? Taman posla! Starosjedioci. Kad i ako pojme da je domaćica, ukroćeno i uzjahano biće, pretrpjela odgojnu fermentaciju mentalnog sklopa od njihove olovne prisutnosti i poÄela propis(a)no vegetirati, umiju onda i sjahati. No, vidi vraga! ÄŒim se oslobode easy ridersa, zanovijetnih samara, veru se oÄuh u priÄuvi i ljubavnik, maknu li se i oni od dosade, eto mobing-hackera, babuna od Å¡efa, a naposlijetku za vidno uobražene Thelme i Luise, Å¡to da ne, stižu vibratori s brcima il' bradom prosvjetljenja, a da Äega drugog. I tako karusel Å¡ljaka. Jer Å¡to bi uopće krvopijama bilo pogonsko gorivo ne treba se ni retoriÄki zapitati. Ova se parabolica naslanja na pravi pravcati pony express uvriježene komunikacije meÄ‘u rodovima. Neponovljiv i lako savladljiv luksuz domestifikacije živo boji taj jednom spoznati svijet kao onaj vjeÄno zadani. ZatoÄene u stereotipizirane role, pogotovu u farsama folklorno-nacionalnog, loÅ¡e i maestralno (na isto izlazi) otaljavaju ili plijene, glumeći afrodizijak svakovrsnim taÅ¡tinama, prikradajući im se ili doÅ¡etavÅ¡i slobodno, uz amin pristajanja. Mistika tog serviranog fatuma prikriva i zabaÅ¡uruje tugu i muku ženskih odvodnih kanala agresije, ventilacionih ureÄ‘aja transgresije, amortizera abjekcije, svih transfera promaÅ¡aja i neuspjeha maskuline shizoparanoidnosti i unezvijerenosti etno-projekata i njihovih investiranja.
InaÄe, kako drugaÄije shvatiti neopogansku, atavistiÄku histeriju na folklornim nacionalnim happeninzima gdje su masno, gusto i zapapreno skaÅ¡eni i zakuhani Bog, Krv i Tlo. SifilistiÄna rospija plitke politike sa svojim davljenicima i slamÄicama uruÅ¡ava taktiÄno otpor i nudi otužni spas jedino stoprocentno 'zdravim i spremnim' na nesebiÄnu participaciju u sumanutom obredu i hodoÄašću, pompezno i morbidno narasloj "Majci Otadžbini", kao bagatelno sakraliziranom jemcu monstruozno retradiranih i testamentarnih reliquia reliquiarum otužnog etnokonfesionalnog identiteta. One koje ostanu neumijeÅ¡ane, neupetljane, neoÄarane, nenavuÄene u bezoÄno katarziÄnu neravnopravnu i nepravednu razmjenu, jednim huÅ¡kaÄkim gestom bivaju, volens-nolens, preobraćene u gromobrane 'narodnog' gnjeva. Grimase mizoginije uzdaju se u dresuru koja malo kad iznevjeri i zakaže, prostaÄki poruÄujući: i medvjedice igraju uz palicu. PromiÅ¡ljati dalje od ovog i preko ovog riskirali bismo mentalne plikove i žuljeve: žigosane-stigmatizirane-sotonizirane, jer iskoraÄuju iz autistiÄna udesa, brandiraju se dodatno već prema manihejskim arÅ¡inima Boga-Oca i nahoÄ‘enjima Å¡amana i gurua zluradosti, despota Å¡to mantraju - država, to sam ja! - i etiketiraju ih kao bludnice, besposliÄarke, kontraÅ¡ice, lajavice, prijestupnice, oÅ¡trokondže, balavice, torokuÅ¡e, jezikare, karijeristkinje, vjeÅ¡tice, usidjelice, namiguÅ¡e, mudrijaÅ¡ice, jednom rijeÄju izdajnice, a sve njih krasi brbljivost, iliti navodno jezik brži od onog Å¡to ovim kumovima nepoćudnog inaÄe vapijuće nedostaje.
FeministiÄki revolt redovno je popraćen zagluÅ¡ujućom i enormnom ignorancijom. Ponajprije od vlastodržaca, a potom i od mnoÅ¡tva onih koje su stradale erodirajući vlastito biće u inventar maskulinosti. I ti dehumanizirajući liceji falokratskog drilovanja žene kao Druge, instalirani su joÅ¡ od momenta kad se njihov bogom dan plijen prvi put zakocene od plaÄa, dakle u Äasu kad babica 'piÅ¡ulju' pljesne patronizirajuće po guzi, pa sve do momenta izdisaja. Sa poÅ¡tedama i pauzama izmeÄ‘u Äekića i nakovnja.U predasima izmeÄ‘u cjelova patrijarhalnih presa. Represija patrijarhalnog koda intenzivirana je naroÄito onda ukoliko ne ispunjavaju oÄekivanja i ponizno ne liježu kao kvoÄke na zmijska jaja macho-nazi-insomnije. Ako je gramatiÄki dopustivo iz zbirnog izraÄvati rodove, kad već bodu oÄi egzistentnog, onda su kao kopilanke priznate sve one koje rezolutno odbijaju zakrabuljenost i utamniÄenost poželjnim i ispunjavajućim matricama majÄinstva, sestrinstva, supružniÅ¡tva, suložniÅ¡tva. One Å¡to su podaleko od konsalting-asocijacija primalja i provodadžika, retrogradnih etno-konfesionalnih koreografiranja Äitavog smisla življenja. Paradoksalno, Å¡to je formalna, proklamirana legislativa viÅ¡e obećavajuća, tim je žilava praksa podvostruÄeno rezignirajuća. Protesti su obogaljeni osamom, a volja i želja lipsale i skapale pred blindiranom institucionaliziranom moći. ÄŒak je i prokletstvo pobune rodno nijansirano! I tu kopilani, pankrti, bastardi prvi zaplijene karizmatiÄno autorstvo, izvlaÄe Äastohlepno i slavoljubivo pokroviteljstvo i kredibilitet nad istom tragiÄnošću koju skoro nikad ne dijele sa nadniÄarkama i misionarkama mukotrpnog pomjeranja granica. |