Časopis za društvenu fenomenologiju i kulturnu dijalogiku
Bosansko narodno pozorište Zenica
Trg BiH br. 3, 72000 Zenica, Bosna i Hercegovina
Tel. +387 32 406 490
Fax: +387 32 406 490
E-mail: zesveske@yahoo.co.uk
  Aktuelni broj  |   Naslovnica  |   Impressum  |   Sadržaj  |   O autorima   |   Najava  |   Donacije  |   Arhiva  
05/07
juni 2007
 
IV Nacionalizam vs. feminizam - kćeri, sinovi i kopilad 'majke Otadžbine'
Dijete je vrlina roditelja. U njega se vrlina polaže, u njemu ostavlja, na njega se prenosi. Razlika u odnosu na životinjsko rođenje, jednom riječju: testament. No vidjeli smo, i to ćemo uskoro potvrditi, da je veza sa djecom, prijateljstvo između roditelja i djece, uređeno prema odnosu otac - sin. Kćerka se ne pominje.
Jacques Derrida

Za moju majku koja se pretvorila u muvu.
Patrimonium znači nasleđe, Matrimonium znači brak: kad mi umre otac ostaviće mi nasleđe, što god da je, kuća ili vreća govana. Patrimonium u patrijarhalnom društvu označava novac, nasledstvo. Kad umre moja majka, ona će mi ostaviti matrimonium i u patrijarhalnom društvu to znači brak. Drugo značenje te reči je igra karata.
Jasmina Tešanović
 

Analiza retoričkih strategija u feminističkim diskursima čini mi se danas osobito značajnom zadaćom stoga što ona baca više svjetla na suvremeni diskurs krize...iz perspektive identitarnih politika.One, pak, podrazumijevaju obzir (a taj obzir je, kako nam je to pokazao E. Said, sposoban aficirati različite diskurzivne prakse) prema partikularnim iskustvima žena, muškaraca, nacija, etnija, klasa, rasa, kolonizatzora i kolonijaliziranih, "normalnih" i "nastranih"...

... U pojmu diskursa implicirani su  socijalni performansi koji uz to podrazumijevaju retoričku vještinu kreacije značenja i mobilizacije na socijalnu akciju...

...Pod pojmom diskursa ne podrazumijevamo samo način na koji je nešto rečeno,već i način kako se konstruira govor, kako čitav niz kategorija koje nam se čine opisima nekih preddiskurzivnih aranžmana (npr. spol i spolnost) u biti predstavlja diskurzivne konstrukcije čija snaga uspostavlja odnose znanja i moći, te tako faktički "dijeli" svijet na "vlasnike semioze" ili slijedeći M. De Certeaua, na "semiokratiju" i "semiotičku gerilu", koja se, nekad manje a nekad više uspješno, "vlasnicima" suprotstavlja i zahtijeva pravo da na vlastiti način kontrolira i izražava sopstveni identitet i subjektivnost.

Nirman Moranjak-Bamburać, Retoričke strategije feminističkog diskursa

 

Sadržaj >>