Časopis za društvenu fenomenologiju i kulturnu dijalogiku
Bosansko narodno pozorište Zenica
Trg BiH br. 3, 72000 Zenica, Bosna i Hercegovina
Tel. +387 32 442 421
Fax: +387 32 442 421
E-mail: zesveske@yahoo.co.uk
  Aktuelni broj  |   Naslovnica  |   Impressum  |   Sadržaj  |   O autorima   |   Najava  |   Donacije  |   Arhiva  |   Projekti  |   edicija "Missing Link"  
   
II
Post/feministička kritika i teorija: haute couture i/li pret-a-port
13/11
juni 2011
 
 

Ponekad se čini da tjelesni otvori predstavljaju tačke ‘ulaza’ i ‘izlaza’ za društvene jedinice, ili da tjelesna savršenost može simbolizirati idealnu teokraciju (Mary Douglas, Čisto i opasno)… Douglas ovdje jasno kaže da tijelo može služiti i da služi tome kako bi predstavljalo, simboliziralo društvene i kolektivne fantazije i opsesije; njegovi otvori i površine mogu predstavljati marginalna mjesta u kulturi, mjesta društvenih ulaza i izlaza, područja konfrontacije i kompromisa. Rituali i prakse ustrojene da čiste i pročisšćavaju tijelo mogu služiti kao metafore za procese kulturne homogenosti.

Elizabeth Grosz, Volatile Bodies: Toward a Corporal Feminism

Borba za to da se onom ženskom u polnoj razlici pridaju drugačiji simbolički sadržaji, koji će prevazići restriktivne figure Žene, a koje stvarne žene naprosto dele na dve vrste, na dobre devojke, voljene majke, obožavane i bezopasne sestre, s jedne strane, naspram manipulativnih naložnica, posesivnih majki, lezbijki koje mrze muškarce i psihotičnih otpadnica, s druge, od suštinskog je značaja za feminističku solidarnost koja poštuje razlike i suprotstavlja se privilegijama.

Drucilla Cornell, Šta je etički feminizam?


 Apokalipsa
Caroline Evans
Sadržaj >>