III ISHODIŠNE NAKANE TEORIJE I KRITIKE UMJETNOSTI: STRGATI POSLJEDNJI VEO S LICA UŽASA?
Nečovječnost umjetnosti mora radi same umjetnosti da nadjača nečovječnost svijeta.
Theodor W. Adorno, Filozofija nove muzike
Ranije su filozofi osjećali strah od čula: da li smo mi možda već odviše zaboravili taj strah? “Vosak u ušima” je tada gotovo bio preduvjet za bavljenje filozofijom; pravi filozof nije više osluškivao život, ukoliko je život muzika, on je poricao muziku života – to je staro sujevjerje filozofa da je svekolika muzika zapravo muzika sirena.
Friedrich Nietzsche, Vesela nauka
Adornova estetika svjedoči još jedanput da se umjetnost promišlja kao medijum ISTINE: ovo mišljenje emigrira iz frivolnog vremena koje suočeno s negativnošću bira zaborav i koje umjesto melanholičnih duhova koji cjelinu vide u njenoj opustošenosti više voli fatalno zdrave nastavljače i indolentne specijaliste.
Peter Sloterdijk, Kopernikanska mobilizacija i ptolomejsko razoružanje